Detektor kvality ovzdušia Huma-i HI 300
Výrobca: Humatech
Charakteristika mobilnej technológie: Prenosný detektor kvality ovzdušia Huma-i HI 300 disponuje senzormi na meranie teploty, vlhkosti, koncentrácie oxidu uhličitého (CO₂), prchavých organických látok (VOC) a pevných častíc PM1, PM2.5 a PM10. Rovnako tak má aj vlastný index kvality ovzdušia (AQI), ktorý je nastavený podľa medzinárodných štandardov (normy WHO). Namerané hodnoty zobrazuje na vstavanom displeji, ale je k dispozícii aj mobilná aplikácia.
Dostupnosť: Detektor je možné zakúpiť v obchodoch s elektronikou. Detektor je možné spárovať s bezplatnými mobilnými aplikáciami pre Android a iOs.
Jazyk: možné nastaviť český jazyk
Technické požiadavky:
- Android Devices: Vyžaduje sa Android JellyBean 4.1 alebo novší / 2,4 GHz Wi-Fi.
- iOS Devices: iPhone: Vyžaduje sa iOS 11.0 alebo novší.
- iPad: Vyžaduje sa iPadOS 11.0 alebo novší.
- iPod touch: Vyžaduje sa iOS 11.0 alebo novší.
- Mac: Vyžaduje sa macOS 11.0 alebo novší a Mac s Apple M1 chip alebo novší.
- Apple Vision: Vyžaduje a visionOS 1.0 alebo novší.
Užívateľská náročnosť: nízka náročnosť
Návod na prácu s technológiou: Po zapnutí detektora sa na displeji nezobrazia údaje o teplote a vlhkosti vzduchu. Z toho dôvodu je potrebné si stiahnuť aj mobilnú aplikáciu Huma-i, prostredníctvom ktorej sa dajú tieto hodnoty nastaviť tak, aby sa zobrazovali súčasne aj na displeji detektora. Zobrazenie hodnôt PM 10 sa však takto nastaviť nedá a tieto hodnoty sú žiaľ dostupné len v aplikácii. Aplikácia však nefunguje offline - pri jej využívaní je nevyhnutné sa pripojiť k internetu. Detektor po nabití vydrží 60 minút. Po 30 minútach nečinnosti sa zariadenie automaticky vypne.
Limity a odporúčania pre prácu s technológiou: Nie sú
Aktivity:
- Chémia:
- Vzduch okolo nás (Zámerom aktivity je analyzovať kvalitu ovzdušia na rôznych stanovištiach, napr. v triede, pri ceste, na školskom dvore pod stromami a pod.)
- Geografia:
- Ako sme na tom? (Zámerom aktivity je rozvíjať u žiakov environmentálne povedomie a zručnosti pri zisťovaní kvality ovzdušia v ich okolí. Žiaci sa naučia pracovať s digitálnymi nástrojmi na meranie znečistenia vzduchu, interpretovať získané údaje a porovnávať kvalitu ovzdušia v rôznych lokalitách. Cieľom aktivity je, aby žiaci pochopili faktory ovplyvňujúce kvalitu ovzdušia a dokázali navrhnúť konkrétne opatrenia na jej zlepšenie v prostredí školy či miesta svojho bydliska.)


