IQAir AirVisual

Sledovanie aktuálnej kvality ovzdušia

  • Geografia
  • 8. ročník
  • Výzvy a problémy súčasného sveta

Výrobca: Google Commerce Ltd

Charakteristika mobilnej technológie: IQAir AirVisual je bezplatná mobilná aplikácia, ktorá umožňuje sledovať aktuálnu kvalitu ovzdušia vo viac než 10 000 lokalitách po celom svete. Zobrazuje údaje o koncentráciách jemných prachových častíc PM₂,₅, PM₁₀, ozónu (O₃), oxidu dusičitého (NO₂), oxidu siričitého (SO₂) a oxidov uhlíka, ako aj teplotu a vlhkosť. Aplikácia poskytuje index kvality ovzdušia (AQI) podľa rôznych národných noriem vrátane WHO.

Dostupnosť: Aplikácia je dostupná na tomto odkaze.

Jazyk: anglický

Technické požiadavky: iOS Devices: Zariadenie s iOS alebo iPadOS® 15.1 alebo novší. Android Devices: Zariadenie s Android 7.0 alebo novší.

Užívateľská náročnosť: nízka náročnosť

Návod na prácu s technológiou: Po nainštalovaní aplikácie do smartfónu je mobilná aplikácia pripravená na použitie. Po spustení aplikácie je potrebné vyhľadať lokalitu, ktorej údaje chceme zobraziť. Klikneme na symbol lupy a napíšeme názov požadovanej lokality (mesta/obce). Keď sa v zozname zobrazí hľadaná lokalita, klikneme na ňu. Po zobrazení informačného panelu požadovanej lokality sa na obrazovke posunieme nižšie na sekciu Air pollutants, kde sú uvedené informácie o znečistení ovzdušia v danom čase. Aplikácia poskytuje informácie aj o teplote, zrážkach a vlhkosti vzduchu v danom čase. 

Limity a odporúčania pre prácu s technológiou: Pre prácu s mobilnou aplikáciou je potrebné internetové pripojenie.

Aktivity:

  • Geografia:
    • Ako sme na tom? (8. ročník/3. cyklus) - zámerom aktivity je rozvíjať u žiakov environmentálne povedomie a zručnosti pri zisťovaní kvality ovzdušia v ich okolí. Žiaci sa naučia pracovať s digitálnymi nástrojmi na meranie znečistenia vzduchu, interpretovať získané údaje a porovnávať kvalitu ovzdušia v rôznych lokalitách. Cieľom aktivity je, aby žiaci pochopili faktory ovplyvňujúce kvalitu ovzdušia a dokázali navrhnúť konkrétne opatrenia na jej zlepšenie v prostredí školy či miesta svojho bydliska.

 

Zdroje literatúry: