Výrobca: iNtarualist
Charakteristika mobilnej technológie: Aplikácia, ktorá umožňuje spoznávať rastliny, živočíchy a huby. Vďaka jednoduchému ovládaniu je vhodná aj pre mladších žiakov, ktorí ešte len začínajú pracovať s digitálnymi technológiami. Aplikáciu je možné využívať aj bez registrácie a vytvorenia používateľského konta.
Dostupnosť: Aplikácia je dostupná na tomto odkaze.
Jazyk: možnosť nastaviť slovenský jazyk
Technické požiadavky: iOS Devices: Zariadenie s iOS alebo iPadOS® 15.1 alebo novší. Android Devices: Zariadenie s Android 7.0 alebo novší.
Užívateľská náročnosť: nízka náročnosť
Návod na prácu s technológiou: Po inštalácii a spustení mobilnej aplikácie je potrebné nastaviť používateľský jazyk. Klikneme na menu v ľavom dolnom rohu displeja a vyberieme časť Settings a v časti Inapp language zvolíme používateľský jazyk. Po návrate na hlavnú plochu aplikácie je potrebné kliknúť na symbol
fotoaparátu a zamieriť kameru smartfónu na pozorovaný organizmus. Už počas snímania organizmu sa v hornej časti displeja objaví jej názov. Po ďalšom kliknutí na symbol fotoaparátu sa vytvorí fotografia a kliknutím na View species (Vidieť druhy) sa zobrazí bližšia charakteristika.
Limity a odporúčania pre prácu s technológiou: Aplikácie nie vždy dokáže určiť daný organizmus alebo ho určí nesprávne.
Aktivity:
- Biológia:
- Poschodia (5. ročník/2. cyklus) - zámerom aktivity je poznávanie štruktúry lesného spoločenstva a jeho vrstiev (etáží) prostredníctvom identifikácie organizmov, ktoré sú typické pre jednotlivé vrstvy lesa. Žiaci zároveň lepšie pochopia význam rastlín pre život iných organizmov
- Spojenci (5. ročník/2. cyklus) - zámerom aktivity je spoznávanie lišajníkov a ich významu v prírode. Žiaci sa naučia rozlišovať typy stielok, popísať stavbu tela lišajníka a uviesť konkrétne príklady rodových a druhových názvov. Súčasne si osvoja poznatky o ekologickej úlohe lišajníkov a ich
význame pre iné organizmy - Čo hovoria lišajníky? (8./9. ročník/3. cyklus) - zámerom aktivity je identifikovať druhy lišajníkov na školskom dvore a pochopiť význam lišajníkov ako bioindikátorov kvality ovzdušia. Žiaci sa naučia hodnotiť kvalitu ovzdušia, identifikujú zdroje znečistenia a pochopia význam čistejšieho ovzdušia pre človeka a iné organizmy..
Zdroje literatúry:


